Dijital varlık; bir şahıs veya markanın internet sitesi, sosyal medya hesapları – ki burada liste her gün genişleyerek büyüyor bir kaçını yazmak gerekirse, linkedin, xing, youtube, facebook, instagram, twitter, pinterest, google+,  quora ile listeyi burada kesiyorum yazımın devamında kaç adet sosyal medya kategorsinde platform olduğu hakkında sizi bilgilendireceğim – ve dijital varlık olarak nitelendireceğimiz son mecra ise email adresimiz.

Günümüzde şirketler için bu mecralarda yer almanın bir zorunluluk olduğunu ve bu zorunluluğun sebeplerini az çok biliyoruz. Ancak bilmediğimiz ve ya gözardı ettiğimiz  bir durum var ki dijitalde var olmak şirket için ne kadar zorunluluk haline geldi ise aslında bireysel olarak bizlerinde dijitalde var olması o kadar zorunlu! Bu cümlem sizi rahatsız ettiyse  ön yargılı olmadan okumaya devam etmenizi rica edeceğim, eğer ki rahatsız etmedi ve hatta hali hazırda dijital varlıklarınızı iyi kullandığınızı düşünüyorsanız o zaman bu yazım yaptıklarınıza destek çıkacak, belki de içinde olmadığınız diğer mecralar hakkında size yeni fikirler verecektir.

Dijital varlık bir zorunluluk dedim, diyorum, diyeceğim ve bunu sadece kişisel fikirlerimle değil aynı zamanda araştırmalarla da destekleyeceğim. Öncelikle araştırmalar sonucu ulaşılan verileri sizinle paylaşacağım sonrasında dijital varlığınızı oluşturmanız için sebeplerimi sunacağım ve bunu nasıl yapabileceğiniz hakkında giriş seviyesinde bilgiler vereceğim.

Dijital Dünya Kullanıcı İstatistikleri – Bakın Bakalım Siz Bu Rakamların Hangisine Katkı Sağlıyorsunuz.

We Are Social ve Hootsuite ‘in beraber yürüttüğü araştırmalar ile 2017 Dijital dünya verilerinin bir bölümünü sizinle paylaşıyorum. Tamına erişmek isterseniz WeAreSocial&Hootsuite 2017.

Türkiye Genel İstatistikleri

Bu grafikte 2017’de 80 milyon nüfusa sahip ülkemizin %60’nın internet kullanıcısı olduğunu ve bu kullanıcıların tamamının (48 Milyon) aynı zamanda sosyal medya kullanıcısı olduğunu görebilirsiniz.

We Are Social & Hootsuite

Tüm Dünya İçerisinde Türkiye’nin İnternet Kullanım Süresi

Grafikte’de görebileceğiniz üzere Türkiye’de günlük, Laptop/Masaüstü cihazlardan internete bağlanıp geçirilen süre ortalaması 3 saat 47 dakika ve Mobil cihazlarla internette geçirilen sürenin ortalaması 2 saat 59 dakika.

Dünya İnternet Kullanım Süreleri

Tüm Dünya İçerisinde Türkiye’nin Sosyal Medya Kullanımı

Nüfusa oranla tüm dünyada sosyal medya kullanım yüzdesi ortalama olarak %37 iken Türkiye’de bu oran %60 seviyesinde. Bu oranı ilk grafikte de görmüştük ancak burada dünyadaki konumumuzu görmek için tekrar paylaşıyorum.

Sosyal Medya Kullanım Artışı

Tüm Dünya İçerisinde Türkiye’nin Sosyal Medya Kullanımı Artışı

2016 yılına kıyasla 2017 verileri karşılaştırıldığında Türkiye’de sosyal medya kullanımı %14 büyümüş.Dünya genelinde bu oran %21.

Sosyal Medya Kullanım Artışı

Tüm Dünyaya Kıyasla Türkiye’nin Sosyal Medyada Geçirdiği Zaman

İnternette geçirilen süre aslında bize bir ipucu veriyor ancak bu istatistiğe de bakmakta yarar görüyorum. Türkiye’de sosyal medyada geçirilen zaman ortalaması 3 saat 1 dakika. Yani internette geçirdiğimiz sürenin neredeyse tamamını sosyal medyada harcıyoruz.

Sosyal Medya da Harcanan Süreler

Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Dağılımı

Grafiktende rahatlıkla görüleceği üzere internet kullanıcılarının tamamına yakını Youtube ve Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor, bu mecraları Instagram ve Twitter takip ediyor. Grafiğe kişisel yorumum Google+ pek gerçekleri yansıtmıyor gibi 😊.

Türkiye Sosyal Medya Trendleri

Türkiye’de İnternet Kullananların Yaş ve Davranışları Dağılımı

Google Consumer 2017 anket çalışmaları ile elde edilen 2 grafiği daha sizinle paylaşıyorum ve sonrasında değerlendirmelere geçebiliriz.

Google Consumer İnternet Anketi

Google’ın sorduğu “İnterneti kişisel ihtiyaçlarınız için kullanıyor musunuz ?” sorusuna yaş aralıklarında 25 yaş altındaki katılımcıların %99’u evet cevabını vermiş.

Bilgi Almak İçin İlk Kaynak İnternet

Aynı anket çalışmasında katılımcılarına, “Bilgiye ihtiyaç duyduğunuzda ilk olarak internette mi araştırma yaparsınız ?” şeklinde bir soru yöneltiyor ve 25 yaş altındaki kitlenin %74’ü bilgiye ihtiyaç duyduğunda ilk olarak internete başvurduklarını söylüyorlar.

Araştırmalar Bize Ne Söylüyor ?

Paylaştığım grafiklere dayanarak dikkati çekmek istediğim çıkarım şudur; Türkiye’de 25 yaş altında bir kitle var, bu kitlenin %99’u interneti kullanıyor, bilgiye ihtiyaç duyduğunda %74’ü ilk iş internete bakıyor ve ortalama 3 saatini sosyal medya sitelerinde geçiriyor. Bu kitleye iş dünyası gözünden baktığımızda çoğunlukla henüz iş dünyasına girmemiş öğrenci ya da kariyerinin ilk yıllarında tecrübesiz bireyler diyebiliriz.

3 Ana Başlık – Neden Sosyal Medya da Var Olmalısınız ?

Dijitalde var olmanız zorunlu dedim ve bunu 3 boyutuyla sizlere anlatacağım.

Birinci boyutu Sosyal Sorumluluk, iş dünyasında katma değer üretecek gençler doğru bilgiyi internette arıyor ve bu doğru bilgiyi iş dünyasının profesyoneli olarak sizin sunmanız gerekiyor.

İkinci boyutu İş Dünyasındaki Bilinirliğiniz, iş dünyasına adım atacak gençlik biligiyi internetten alıyor ve yine otorite olarak internette varlık gösteren kişileri örnek alıyor. Eğer siz biran önce sosyal mecralardan herhangi birinde bilginizi ve tecrübenizi bir şekilde paylaşmaya başlamazsanız yeni yetişen nesil sizi tanımayacak.

Üçüncü boyut ise Kişisel Gelişim, sosyal medya siteleri üzerinden işinizi ya da uzmanı olduğunuz konuları anlatmaya başladığınızda ister istemez konular üzerinde araştırma yapıyorsunuz ve bilginizi güncel tutuyorsunuz. Aslında tek başına şu cümle yeterli olacaktır, “Öğretmek, iki defa öğrenmek demektir”.

Sektöründe Lider Çalışan/Patron Size Özel Detaylar Bu Bölümde

Eğer ki, kariyerinizde uzman konumunda olduğunuzu düşünüyorsanız, sosyal medya da varlığınızı artırmanız için size özel sebeplerim şöyle;

Sosyal Sorumluluk boyutu altında bahsettiğim üzere yakın zamanda sizinle çalışmaya başlayan genç arkadaşlar yoğun olarak bilgilerini internet üzerinden öğrenme çabalarındalar ve Türkiye’de nitelikli paylaşımları her konuda bulmak mümkün değil. Türkiye’de mesleki bilgilerin internet mecralarında ne kadar kaliteli içeriklerle paylaşıldığını kendinizin test etmesini isterim, uzmanlık alanınız ile ilgili bir aramayı google üzerinden yapın ve karşınıza çıkan içerikleri inceleyin, ne kadarı doğru noktalara değinerek konuyu anlatmışlar bir bakın.

Karşınıza çıkan onca yalan yanlış eksik bilgileri birer gerçek olarak öğrenen çalışma arkadaşlarınızın olmasını istemezseniz ve bu noktada bana cevap olarak şunu söyleyebilirisiniz, “çalışma arkadaşlarıma tecrübelerimi her zaman aktarırım” ,peki bende sorarım ya sizinle aynı sektörde çalışan diğerleri ?

Belki romantik ve ütopik gelebilir ancak sosyal medya da paylaşılan içeriklerin, konunun uzmanları tarafından oluşturulması, ülke genelinde üretilen “ürün/hizmet” kalitesini de artıracaktır.

Sektörün uzmanı olarak sosyal medyada yer almanın ikinci boyutunda (İş Dünyasındaki Bilinirlilik), üzerine yoğunlaşmak istediğim konu “siz de sosyal medya da paylaşım yapın meşhur olun” değil. Zaten siz işinizle ilgili teknik konulara değineceğiniz için etki alanınız ve takipçi kitleniz milyonları bulmayacak ama kariyerinizde her zaman yeni kapılar açacaktır. Paylaştığınız bir konu sektörünüzde bir tartışma başlatacak ya da bir farkındalık yaratacak ve buna sebep olan kişi olarak yeni fırsatlar önünüze serilecek.

Kişisel Gelişim boyutu için, yöneticinize, takım arkadaşlarınıza veya müşterinize sunum yapacağınız zamanları düşünün ne kadar da çok heyecanlanmıştınız ve sunumunuzda hatalı noktalar olmasın diye ne kadar çok araştırma yapmıştınız. Şimdi de sosyal medya da paylaşacağınız konuyu yüzlerce belki binlerce belki de milyonlarca kişinin izleyeceğiniz/okuyacağını/dinleyeceğini düşünün, inanın bana bu dürtü sizi öyle büyük heyecan içine sokacak ki tüm bildiklerinizi tekrar gözden geçireceksiniz ve bu heyecan sizi her zaman dinç tutacak.

Kaynaklar : İnternet istatistikleri;
https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview

https://www.consumerbarometer.com/en/

Makale görsel kaynak www.livechatinc.com

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazın
Lütfen adınızı girin